Staažikas tohter on oma praktika jooksul patsiendile ravivahendiks ka saunaprotseduure määranud. «See on olnud üsna lihtne, sest meie inimesed sauna heas mõjus ei kahtle,» kinnitab Eero Merilind. «Eestlased on nii tugevat saunausku, et kel vähegi võimalik, käib seal niisamagi, kui enesetunne hakkab niruks minema.» Sauna minekut arstiabina on ta soovitanud ka paarile välisriigist pärit tuttavale. «Mõni imestas alguses ikka kõvasti, aga pärast kinnitas, et aitas küll,» muigab perearst.

Lihased lõdvaks, veri vemmeldama

Esimese positiivse mõjuna toob doktor Merilind välja sauna lõõgastava mõju lihastele. «Eriti soovitatav on soe saun staatilise töö tegijatele, kes kordavad tundide viisi üht ja sama liigutust, olgu siis püstijalu või istudes. Sundasend ja piiratud liikumine võivad lõpuks muuta lihase kangeks, see hakkab mõjuma kõõlusele või närvile,» selgitab ta. Ka spordiga tegelevad inimesed saavad kuumal laval istumisest abi, kui treeninguga on lihastele liiga tehtud. Saun aitab pinges lihaseid pehmendada ja lõdvestada ning parandab sidekoe venimisvõimet.

Edasi lugemiseks telli ajakiri Naisteleht