Inimesed ootavad arstilt imettegevat kapslit, mis kõik hädad, unehäired kaasa arvatud, välja raviks, toob Aet välja levinud hoiaku. «Tegelikult on uinutisõltuvus üks raskemaid ravimisõltuvuse vorme üldse. Inimesel, kes ilma unerohuta enam üldse magama ei suuda jääda, tuleb end tõsiselt käsile võtta ja muuta kogu oma elustiili,» ütleb ta.

Kui unetus on seotud depressiooniga, soovitab terapeut pöörduda unearsti poole või unekliinikusse. «Samas on ajurvedas häid teraapiaid, mis leevendavad just stressist tekkinud unehäireid.» 

Mine magama kell kümme
Esimese asjana vaatab ajurveda praktik koos hädalisega üle tema argipäeva: mis kell inimene ärkab ja magama läheb ning millal ja mida sööb. «Esmalt tulekski unehäirete korral sisse seada kindel päevarutiin. Ärgata iga päev vara ning ühel ja samal kellaajal, süüa hommiku-, lõuna- ja õhtusöök enam-vähem samal kellaajal ning minna magama hiljemalt kell kümme õhtul. Meie keha soovib tegelikult kõige rohkem rahu ja rutiini,» kinnitab naine. 

Ajurveda õpetuse kohaselt ongi kell 22 parim magamaminekuaeg. «Unetu peaks aga voodis olema enne kella 22, kui on veel kapha aeg. See on väga oluline, sest just ajavahemikul kella kümnest kuni keskööni aju puhkab, organism taastub. Kui sel ajal üleval olla ja mitte puhata, tekib krooniline väsimus ja kannatab paljude organite, eeskätt südame töö.»
Edasi lugemiseks telli ajakiri Naisteleht