Kus aga peitub tõde? Kas tõesti peab hea vormi saamiseks sööma seitse korda päevas või piisab ka neljast? Mulle meenub mu noorusaeg, kui üritasingi süüa vähemalt seitse korda päevas. Pean tunnistama, et praegu ei kujutaks nii tihti söömist juba ajalises mõttes ette. Pere, töö ja hobide kõrvalt on seda aega väga raske leida. Ometi, kes meist ei tahaks olla heas vormis? Kas tõesti on võimalik, et rasvapõletus toimub tõhusamalt ja ainevahetus kiireneb tänu sagedasemale söömisele? Tegemist on ühe levinuma müüdiga, millel õnneks siiski tõepõhja all ei ole. Mitmete väikeste einete tarbimisel ei ole otsest positiivset mõju meie ainevahetusele ja see ei ole kaalu kaotamiseks absoluutselt vajalik. Selles vallas on tehtud üksjagu uuringuid. Toon mõned ka välja. Näiteks uuriti Londonis King’s College’is, kas ja kuidas suurendab kuus korda päevas söömine päevast energiakulutust. Jõuti järeldusele, et pole vahet, kas sööd kuus või kaks korda päevas, energiakulu sellest ei muutunud. Limburgi ülikoolis Hollandis aga uuriti, kui palju mõjutab toidukordade arv valkude kasutamist ja päevast energiakulu. Avastati, et sagedasem söömine ei mõjutanud kumbagi. See pole kaugeltki kõik! Maastrichti ülikoolis tehti uuring kahe grupi peal. Esimene grupp sõi kaks korda päevas – hommiku- ja õhtusöögi. Teine sõi kolm korda päevas – hommiku, lõuna- ja õhtusöögi. Leiti, et sagedasem söömine ei muutnud päeva lõikes absoluutselt kalorikulu, magamisaegset energiakulu ega seedimisele kuluvat energiahulka.
Edasi lugemiseks telli ajakiri Naisteleht